تعداد بازدید: 1667

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 18 مرداد 1388-0:0

پيگيري فعلا" ، احيا بعدا"!

مسئول انجمن طراحان فرش مازندران از پیگیری احیای فرش مازندران خبر داد.


 وحید احمدی با اشاره به اینکه احیای فرش مازندران بازار فرش در استان را رونق می‌دهد، اظهار داشت: این احیا شامل تغییراتی در رنگ و نقشه فرش‌هایی است که در استان بافته می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تنها فرش مازندران در کلاردشت بافته می‌شود، گفت: بر طبق تحقیقاتی که به عمل آمده است در برخی مناطق مازندران فرش‌هایی با اصالت استان بافته می‌شود که باید با به دست آوردن طرح و نقشه آن، آنها تقویت و به بازار عرضه کرد.

مسئول انجمن طراحان فرش مازندران با اعلام اینکه این جستجو نیاز به تحقیق در زمینه میراث کهن و فرهنگی استان دارد، افزود: احیای فرش مازندران باید به وسیله تحقیق و پژوهش صورت گیرد.

وی ادامه داد: قدمت فرش مازندران به گونه‌ای است که گفته می‌شود نخستین دستبافته‌های بشری در غار هوتو بهشهر کشف شده است.

احمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فرش‌هایی با قدمت و اصالت مازندرانی در شهرهای دودانگه و چهاردانگه توسط برخی افراد بافته می‌شود، گفت: متاسفانه آمار دقیق از تعداد این طرح‌ها و افرادی که به این کار مازندران اشتغال دارند در دست نیست.

وی با بیان اینکه طراحی فرشی به نام مازندران در اولویت برنامه‌های انجمن قرار دارد، افزود: این کار از طریق تمرکز مدیریتی در کارگاه‌های فرش و طراحی فرش میسر می‌شود.

احمدی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر هیچ نظارت و مدیریتی بر بافت فرش و طراحی آن در استان صورت نمی‌گیرد و هیچ نهادی متولی‌گری آن را بر عهده نمی‌گیرد.



    ©2013 APG.ir